Κέρδος υπόσχονται τα διάφορα συστήματα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για το παιχνίδι της ρουλέτας, στη ρουλέτα, με τα περισσότερα να στηρίζονται στην αυξομείωση του πονταρίσματος σε σχέση με το προηγούμενο ποντάρισμα.
Σύστημα του διπλασιασμού:
Ένα από τα γνωστότερα και από τα παλαιότερα συστήματα είναι αυτό με το μαύρο κόκκινο και τον διπλασιασμό του προηγούμενου πονταρίσματος σε περίπτωση που ο παίκτης χάσει. Ας θεωρήσουμε ότι ο παίκτης ποντάρει μία μάρκα στα εξωτερικά στοιχήματα και συγκεκριμένα στο κόκκινο χρώμα. Αν το νούμερο που θα κληρωθεί είναι κόκκινο, τότε ο παίκτης κερδίζει οπότε το σύστημα τελειώνει πριν καν αρχίσει με τον παίκτη κερδισμένο. Σε αυτή την περίπτωση θα ξαναξεκινήσει το σύστημα από την αρχή. Στην περίπτωση όμως που κληρωθεί μαύρο ή το μηδέν, ο παίκτης θα έχει χάσει μία μάρκα οπότε στην επόμενη βολή ποντάρει πάλι το κόκκινο αλλά αυτή τη φορά βάζει δύο μάρκες. Αν κερδίσει το κόκκινο θα έχει κερδίσει 2 μάρκες αλλά θα έχει χάσει  μία μάρκα από την πρώτη βολή οπότε θα είναι συνολικά κερδισμένος κατά 1 μάρκα.
Οπότε το σύστημα τελειώνει και ο παίκτης το επαναλαμβάνει πάλι από την αρχή. Στην περίπτωση που χάσει και την δεύτερη φορά, τότε στην τρίτη βολή θα ποντάρει πάλι το κόκκινο αλλά αυτή τη φορά 4 μάρκες. Αν κερδίσει στην τρίτη βολή τότε θα έχει κερδίσει 4 μάρκες μείον 1+2 μάρκες που έχασε στην πρώτη και τη δεύτερη βολή αντίστοιχα. Δηλαδή θα είναι και πάλι κερδισμένος κατά μία μάρκα. Αν ο παίκτης χάσει και στην τρίτη βολή τότε στην τέταρτη βολή θα ποντάρει 8 μάρκες. Αν κερδίσει θα είναι και πάλι συνολικά 1 μάρκα κερδισμένος. Αν χάσει στην τέταρτη βολή τότε στην πέμπτη θα βάλει 16 μάρκες και ου το καθεξής.
Δηλαδή ο παίκτης όποτε κερδίζει θα ξαναξεκινάει το σύστημα από την αρχή ποντάροντας μία μάρκα στο κόκκινο, ενώ όποτε χάνει θα ποντάρει το διπλάσιο ποντάρισμα  από αυτό που πόνταρε την προηγούμενη βολή και πάλι στο κόκκινο. Με αυτό τον τρόπο σε κάθε ολοκληρωμένο κύκλο του συστήματος που θα έχει έστω και μία νίκη, ο παίκτης θα κερδίζει μία μάρκα.
Όπως γίνεται αμέσως αντιληπτό, ο παίκτης θα πρέπει να διαθέτει αρκετά χρήματα ώστε να καλύψει το μέγεθος του επόμενου πονταρίσματος στην περίπτωση που έχει χάσει διαδοχικά πολλές φορές. Στην περίπτωση που ο παίκτης δεν διαθέτει αρκετά χρήματα για το επόμενο ποντάρισμα και στην περίπτωση που το επόμενο ποντάρισμα έχει πιάσει το ανώτερο επιτρεπτό ποντάρισμα του τραπεζιού, τότε το σύστημα θα καταρεύσει. Αυτό είναι και το ρίσκο του συστήματος του διπλασιασμού. Για να συμβεί όμως αυτό ο παίκτης θα πρέπει να έχει χάσει πολλές συνεχόμενες βολές.

Συστήματα καταγραφής και επεξεργασίας προηγούμενων αποτελεσμάτων.
Πολλοί παίκτες πριν αρχίσουν να παίζουν, περιμένουν υπομονετικά καθώς καταγράφουν τους αριθμούς που κληρώνονται τις προηγούμενες βολές. Όταν συμπληρώσουν το απαραίτητο πλήθος των αριθμών που απαιτούνται, τότε επεξεργάζονται τα στοιχεία προσπαθώντας να βρούν ακολουθίες αριθμών, συμμετρίες, συχνότητα κλήρωσης του κάθε αριθμού κ.λ.π.

Για παράδειγμα σε μία ρουλέτα παρατηρείται ότι τις περισσότερες φορές κληρώνονται ζυγοί αριθμοί ενώ αρκετές λιγότερες κληρώνονται οι μονοί. Στην περίπτωση αυτή, άλλοι παίκτες επιλέγουν να παίζουν μονούς αριθμούς επειδή οι ζυγοί αριθμοί έχουν ήδη κληρωθεί πολλές φορές οπότε έχει έρθει η ώρα να αλλάξει το μοτίβο, ενώ άλλοι παίκτες συνεχίζουν αν παίζουν τους ζυγούς αριθμούς για να μην πάνε κόντρα στην ρουλέτα.
Στην πραγματικότητα και στις δύο περιπτώσεις μπορεί κάποιος να βρει λογική, ωστόσο τα μαθηματικά και η στατιστική μας λένε ότι όσες φορές και αν έχει βγει ένα αποτέλεσμα, στην επόμενη κλήρωσει είναι το ίδιο πιθανό να ξαναβγεί.
Με άλλα λόγια μας λένε ότι κάθε βολή είναι ξεχωριστή, οπότε δεν παίζει κανένα απολύτως ρόλο τι είχε κληρωθεί στις προηγούμενες βολές. Οπότε κατά την εκτίμησή μου δεν είναι σίγουρο ότι θα κερδίσει κάποιος ακολουθώντας μία τέτοια στρατηγική, αν και πολλές φορές που δοκίμασα να μην πάω κόντρα στη ρουλέτα και να παίζω ότι βγάζει, έχω φύγει νικητής.
Πολλοί ισχυρίζονται ότι το λογικό είναι να μην πηγαίνεις ποτέ κόντρα στην ρουλέτα. Το επιχείρημα είναι ότι η ρουλέτα είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα οπότε δεν είναι κάτι μαγικό που θα βγάζει πάντα ισοπίθανα όλους τους αριθμούς, δεδομένου ότι υπάρχει και το ανθρώπινο σφάλμα στην κατασκευή. Έτσι αν μια ρουλέτα βγάζει περίσσότερο τα ζυγά σημαίνει ότι οφείλεται στο ανθρώπινο σφάλμα κατασκευής της οπότε ο παίκτης θα πρέπει να παίζει συνεχώς τα ζυγά.
Η αντίθετη άποψη υποστηρίζει ότι το σφάλμα είναι πάρα πολύ μικρό και ότι θα πρέπει κάποιος να παρατηρήσει την ρουλέτα για χιλιάδες βολές ώστε να το παρατηρήσει. Επίσης έχω ακούσει ότι όλες οι ρουλέτες ελέγχονται στατιστικά έτσι ώστε σε μεγάλο αριθμό κληρώσεων να βγάζουν ισοπίθανα αποτελέσματα. Σε αυτό βέβαια δεν είμαι και σίγουρος.

Σχόλια